KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
KRUŠNÉ HORY A PODKRUŠNOHOŘÍ
  Dopravní přístupnost
Informační centra
Města a obce
Osobnosti a rodáci
Destinační management
 
Příroda a její ochrana
  Krušné hory
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
Kultura, zábava, sport
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Katalog KUDY Z NUDY
Aktivní dovolená
 
Památky a zajímavosti
  Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
 
Turistika a volný čas
  Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
 
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
 
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
 
Království perníku

Enterprise plc, s.r.o. [ Regionální rozvoj ]

ZÁMĚR SPOLEČNOSTI

Představu o tom, co to vlastně je "destinační management a z toho vycházející záměr společnosti nejlépe vystihuje definice tohoto pojmu uvedená ve Výkladovém slovníku cestovního ruchu:

"Destinační management - soubor technik, nástrojů a opatření používaných při koordinovaném plánování, organizaci, komunikaci, rozhodovacím procesu a regulaci cestovního ruchu v dané destinaci. Výsledkem takového procesu jsou udržitelné a konkurenceschopné produkty cestovního ruchu, společně sdílené logo, značka kvality, společný (sdílený) informačně - rezervační systém, tvorba cenové politiky, provádění výzkumu a sběru statistických dat z oblasti cestovního ruchu, iniciace partnerství soukromého a veřejného sektoru cestovního ruchu i podpora profesních spolků, sdružení a organizací. Součástí destinačního managementu je návštěvnický management, model LAC a tzv. spektrum rekreačních příležitostí."

Realizátorem by měla být organizace tzv. "Společnost destinačního managementu (DMC) - organizace zaměřená na management destinace v oblasti vytváření a prosazení destinace a jejích produktů cestovního ruchu na trhu, realizuje záměry destinačního managementu. DMC je zaměřena na vývoj a aktivní prodej hlavních produktů, koordinuje a řídí tvorbu produktů cestovního ruchu, cenovou politiku a aktivní prodej destinace. DMC je zpravidla podporována nebo vytvořena hlavními poskytovateli služeb v destinaci."


POSLÁNÍ

Sloužit regionu v oblasti zajištění koordinace dlouhodobě udržitelného rozvoje sektoru cestovního ruchu a tím zásadně napomáhat zvýšení jeho prodejnosti jako destinace na cílových trzích.


VIZE

Profesně orientovaná organizace, po jejichž kvalitních službách je poptávka od subjektů, zainteresovaných na rozvoji cestovního ruchu v regionu a to zejména díky intenzivnímu rozvoji tohoto sektoru, respektujícímu principy dlouhodobé udržitelnosti a tvořícímu významný podíl na zaměstnanosti a příjmech regionu.


PRINCIPY ČINNOSTI

· respektování a podpora principu partnerství, tedy vztahů, které jsou vzájemně výhodné pro zúčastněné strany,

· respektování a podpora již fungujících, positivní výsledky přinášejících vztahů, struktur a dělby práce v sektoru cestovního ruchu v regionu a jeho oblastech;

· diferencovaný přístup k jednotlivým oblastem, vycházející z potřeb, specifik a rozvojového potenciálu těchto oblastí

· maximální orientace na konsensuální přístup při řešení zásadních otázek rozvoje cestovního ruchu v regionu;

· maximální orientace na celostní (celoregionální) pohled na sektor cestovního ruchu a jeho rozvojové potřeby


ROLE

· identifikovat co nejpřesněji potřeby a požadavky potenciálních klientů (zejména turistů) a tyto potřeby a požadavky přeložit do formy prodeje schopných produktů, postavených na v regionu dostupných službách a atraktivitách

· nalézt spolehlivé dodavatele součástek požadované kvality - služeb, atraktivit - celkového produktu cestovního ruchu

· zajistit shodu těchto subdodavatelů na konečné podobě produktu, jeho značce a podílu jednotlivých subdodavatelů na konečné ceně produktu

· zajistit časové, nákladové a kvalitativní sladění dodávek dílčích částí produktu

· vytvoření značky dodavatele - destinace Severní Moravy a Slezska, jejíž prostřednictvím bude možno vytvářet požadovaný image regionu a jeho tržní pozici

· zajistit vhodný marketing (volba nástrojů pro prosazení se na trhu) a propagaci produktů a produktových balíčků (zajištění forem informovanosti, prezentace atd.)

· vytvořit systém prodeje těchto produktů (prodej přes tradiční kanály - cestovní agentury, prodej přes prostředníky a zprostředkovatele - ubytovatelé, informační centra, provozovatelé atraktivit atd., katalogový prodej, elektronický prodej - prodej přes internet).



STRATEGIE

Strategie je rozčleněna do 6 oblastí, vycházejících ze zadání, tedy na:

Vývoj produktů a produktových balíčků cestovního ruchu (tvorba konečných produktů a produktových balíčků cestovního ruchu zaměřených na vybrané cílové skupiny, opatřených svou vlastní značkou)

Propagace (zaměření se na propagaci destinace Severní Morava a Slezsko a produktových balíčků cestovního ruchu, na vytváření požadovaného pozitivního image turistického regionu jako celku a na prezentaci vlastní společnosti destinačního managementu)

Marketing (vytváření podmínek pro realizaci produktů na trhu, podpora rozvoje odborného potenciálu cestovního ruchu v regionu, rozvoj organizovaného cestovního ruchu, zajištění informačních potřeb a požadavků klientů ...)

Monitoring trhu (sběr, sledování a vyhodnocení statistických informací s následným vytvořením servisu pro zainteresované subjekty a partnery)

Organizace destinačního managementu v regionu (zajištění efektivně fungující organizace aktivit společnosti destinačního managementu a sektoru cestovního ruchu v regionu a spolu s partnery vytvoření systému organizace cestovního ruchu v regionu)

Financování činnosti destinačního managementu v regionu (bude zajištěno formou prostředků z veřejných zdrojů, z vlastní činnosti, ze služeb pro partnery, z donorských zdrojů a z podílu na předpokládaném růstu příjmů z cestovního ruchu)

KONTAKTNÍ ADRESA:

Enterpise plc, s.r.o.
Ing. Vladimír Vavrečka, CSc.
Michálkovická 1810
710 00 Ostrava
Česko (CZ)
tel: (+420) 595 228 190
(+420) 595 228 191
fax: (+420) 595 228 190

SOUVISEJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Regionální rozvoj
AKTUALIZACE: Ladislav Hollý (archívní záznam) org. 56, 04.11.2004 v 21:15 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík oblasti
Databanka akcí
 
Regiony a oblasti ČR
  Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
 
ZPRÁVY A AKTUALITY
  Tiskové zprávy
 
Služby pro turisty
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
 
Kalendář akcí oblasti
  Kalendář akcí oblasti
Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
Folklor a tradice
  Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
Regionální rozvoj
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba